Hald Shires

Hald Shires Kontaktoplysninger, kart og anvisninger, kontaktformular, åbningstider, tjenester, stjerner, fotos, videoer og meddelelser fra Hald Shires, Holbæk.

En side om dagligdagen på den bette bedrift bestående af 3 shire heste, Elektra fra 2011, Maybeline (Lille) fra 2014 og Theodor fra 2017
Derudover hundene Iza og Sallie, samt staldkatten Fersken

Der har ikke været mange opdateringer om hende Ronja. Det er egentlig ikke fordi jeg ikke vil snakke om det, men synes i...
13/06/2026

Der har ikke været mange opdateringer om hende Ronja. Det er egentlig ikke fordi jeg ikke vil snakke om det, men synes ikke der har været så meget at sige, fordi status bare har været det samme.

Hun har det godt, og at hun ikke har lagt sig til at dø er tæt på et mirakel, da alle lærebøgerne siger det burde være udfaldet. Men Ronja kan heldigvis ikke læse, så hun ved ikke, hvad hun burde gøre.

Hun føller stadig bare rundt, er glad, driller de voksne, drikker hos mor og vokser godt til.

Vi følger hende tæt. Hun har fået antibiotika i musklen morgen og aften som vi stoppede med i går, og vi tager fortsat hendes temperatur dagligt, så vi med det samme kan gribe ind, hvis hun skulle få feber.
Dyrlægen er naturligvis med inde over forløbet, og vi følger anvisningerne derfra nøje.☝️

Der er taget løbende blodprøver, og den sidste er stadig ikke perfekt.
Så vi holder fortsat vejret og håber Ronja bliver ved med at vælge livet, så hun kan vokse sig stor og smuk, og berige vores liv med hendes skønne personlighed mange år endnu ❤️

11/06/2026

Første dag med tøj på 👕👖

I dag fandt jeg seletøjet frem, og smed det på stakkels Dolly.
Jeg ved det ikke ligger helt efter bogen, men det var blot på under en lille gåtur, så ingen skade sket 👌

Det handler om at lære at have tøj på, og få spændt noget løst rundt om maven, og det var ikke noget der kunne imponere gode Dolly, så et par gå ture mere med seletøjet på, også kan vi tage hul på de lange liner.

Det er et virkelig godt redskab til at lære de unge heste hvad højre, venstre og stop er for en størrelse også er det faktisk bare at sætte ig op, også virker styretøjet fra start.

Arbejdet med de unge er altid så spændende. De rykker sig så meget hver gang man har fat i dem, på trods af super korte trænings pas.

Vi leger kun et par gange om ugen endnu. Vi har ikke travlt, og hun skal synes det er hyggeligt, så det er et stille tempo vi rykker os, hvor hun er med hele vejen 😊

I dag er det 9 år siden Theo meldte sin ankomst. 🇩🇰Han var en lille underlig starut, og sky var han også. Heldigvis voks...
04/06/2026

I dag er det 9 år siden Theo meldte sin ankomst. 🇩🇰

Han var en lille underlig starut, og sky var han også.

Heldigvis voksede han sig flottere med tiden, og han kom sig også over sin generthed. I dag er en rigtig hyggefætter, og hilser gerne på alle han møder på sin vej. Uanset om de har planer om at hilse på ham eller ej. 😅

Han har ikke altid været lige let, men hans liv blev meget lettere da kuglerne kom af. Meget ag det stress han stadig bliver ramt af i nogle situationer, kommer uden tvivl fra hans tid som hingst, men der er længere og længere i mellem at de rammer, så jeg er sikker på vi bevæger os i den rigtige retning sammen.

I det mindste har jeg ikke fået lige så mange grå hår af ham, som han har fået af mig gennem tiden 👨‍🦳

Har nogen af jer fulgt med helt fra start af, og kan huske lille bitte Theo? 👶

Det går op og ned i show business og hesteavl.Det har været lidt op ad bakke overhovedet at få en drægtighed de sidste å...
01/06/2026

Det går op og ned i show business og hesteavl.

Det har været lidt op ad bakke overhovedet at få en drægtighed de sidste år, så glæden var stor da det faktisk lykkedes at komme frem til en foling og et helt perfekt velskabt føl 😍

Onsdag inden dyrskuet får vi dyrlæge til Ronja, bare lige for at tjekke op på navlen, som vi ikke er helt tilfredse med. Hun er frisk og glad, så det er egentlig mest et tryghedsbesøg, inden vi smutter hjemmefra på dyrskue weekenden over.

Dyrlægen lytter på lungerne, som ikke er alt for gode, hun har lidt feber og forhøjet puls og respiration.
Hvad vi tænkte max skulle være en sprøjte, blev lige pludselig til at drøfte indlæggelse hurtigst muligt 😬

Snak frem og tilbage, og det blev til at hun blev hjemme, med besøg af dr. dyr de følgende dage.
Heldigvis blev hun ikke mere syg, og feberen faldt. Pyha vi var lettede.
Hun blev behandlet hver dag weekenden over, og har hele tiden været kvik og drukket godt, men hun blev ved med at puste.

I dag fik vi dyrlægen ud og kigge til hende igen, og det er stadig et godt tegn at hun er frisk og feberfri, men respirationen skal ned!
Vi skruer op for behandlingen, og der er taget blodprøver så vi kan følge med i hvad der sker, også håber vi at der kommer ro på vejrtrækningen inden længe, så vi igen få skuldrene helt ned, slippe den konstante bekymring, og vende tilbage til at nyde den søde føltid fuldt ud ❤

Så er fredagen ved at være gået, og jeg har fået æren af at underholde Dolly I weekenden.I dag kunne vi løbe os til 23 p...
29/05/2026

Så er fredagen ved at være gået, og jeg har fået æren af at underholde Dolly I weekenden.

I dag kunne vi løbe os til 23 point, og nr. 2 i oprangeringen.
Der var lige et lille udfald, da der blev larmet lidt rigeligt på banen ved siden af, og en hund gøede af hende da lige da vi løb forbi, så endte med at stå i vejen for en baghov 😣
Det gjorde lige liiidt ondt, men skidt pyt, det går over. 😅

Nu sidder vi og venter på Det Store Hesteshow starter, hvor Maybeline skal åbne ballet i Roskilde kvadrillen.
Jeg synes det er fedt at se hende igen, og hende og Helle er bare smadder gode sammen.
Så nu er det jo bare at læne sig tilbage og nyde oplevelsen. 😁

I dag bliver den her lille fis, en hel uge gammel. 🇩🇰I den anledning, skal der da lige deles lidt billeder, der kom ud a...
24/05/2026

I dag bliver den her lille fis, en hel uge gammel. 🇩🇰

I den anledning, skal der da lige deles lidt billeder, der kom ud af et besøg fra Fotografen i torsdags.

Hun har også fået sig et navn, så fremover er hun ikke bare Følle men i stedet Halds Ronja 😁

Vi havde jo også en lille indbyrdes konkurrence herhjemme om køn og farve, og Tine var den heldige vinder med en brun hoppe. Så hun kan se frem til gratis spanskrør i næste weekend.
Selvom jeg godt kan lide at vinde, er jeg egentlig glad for jeg gættede forkert med min brune hingst, for hun er bare helt perfekt, også er hun en keeper. Så hende kommer i til at se meget mere til i fremtiden 🥰

Aften rutinen: ud og sige godnat til hestedyrene 😌Elektra er der naturligvis også, men hun havde travlt med at tigge god...
22/05/2026

Aften rutinen: ud og sige godnat til hestedyrene 😌

Elektra er der naturligvis også, men hun havde travlt med at tigge godbidder fra Sverre, som ikke engang havde nogen med 😱

Det er ikke nemt at få arbejdsro, når der er en 5 dage gammel, nysgerrig hestebaby i stalden 😅Heldigvis er der stor tålm...
22/05/2026

Det er ikke nemt at få arbejdsro, når der er en 5 dage gammel, nysgerrig hestebaby i stalden 😅

Heldigvis er der stor tålmodighed hos Hesten Først - Hovbeskæring og Hesteterapi, der ikke har noget i mod et kys fra en følmule under beskæringen af hestemor 🥰

Adresse

Holbæk
4300

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Hald Shires sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del