14/05/2026
Jeg har i lang tid drømt om at lave langbordsmiddage på min gård. Og nu skal det være 🙂
Da jeg købte Svalegården i 2021, var der en stor gårdsplads omringet af 3 bygninger og en mur med indgang igennem vognporten. Et perfekt sted til en gårdhave, så jeg gik i gang. Med kampesten, betonrør, pallerammer og krukker har jeg igennem årerne fået lavet mit eget lille grønne paradis med træer, planter og hyggekroge. Og det er her, du skal til langbordsmiddag 🌱
Jeg elsker genbrug og retro, så derfor forstiller jeg mig et langt bord til 30 mennesker med hvide stofduge dækket med gammelt fint porcelæn, glas, smukke kander og vaser og en buffet med flotte fade og skåle. Det bliver så hyggeligt ❤️
Jeg kan godt lide simple retter lavet af gode danske økologiske råvarer. Nogle retter du selv kan gå hjem og lave i dit eget køkken. Mad med masser af bælgfrugter, korn, frugt og grøntsager. Samt lidt men godt fra dyreriget. En buffet lavet på råvarer fra Danmark fra de økologiske landmænd og med fokus på det der er i sæson.
Der vil være opskrifter du kan få med hjem og jeg vil fortælle undervejs, hvad vi spiser og hvordan det er lavet.
Efter middagen er der kaffe/te og dessert. Der vil være masser af vand på bordet og du kan købe øl, vin, saft & sodavand i baren.
Det vil være muligt at købe alle Linser for Livets produkter bagefter middagen.
Hvis du har brug for overnatning har jeg lavet et lille hotel på gården med 4 værelser. Se mere på hjemmesiden.
Buffeten er for de fleste. Både dem der kun spiser planter, dem der spiser det hele og dem som gerne vil undgå gluten og laktose. Skriv til mig hvis du har særlige behov så må vi se om vi kan finde en løsning. Giv gerne besked hvis du ikke spise gluten og laktose.
Håber vi ses på Svalegården
Ditte 🌱❤️🌱