Alle vores råvare er økologiske og størstedelen af retterne er lavet fra bunden. Den Gyldne Bønne er placeret på det økologiske område også kaldet Odeon området. Vores menu kan variere fra år til år, men vil altid være lige så god og måske end da bedre. I år 2013 kan vi byde på følgende:
Som morgenmad sælger vi den lækreste morgengrød kaldet "Den glade maves grød". Som topping er der friske jordb
ær, græskarkerner og flødeskum. En god frisk tømmermands morgenmad, som var meget populær år 2012, som var første år vi solgte denne. Opskriften er fra kogebogs forfatteren Tina Scheftelowitz der har lavet bog-serien "Suveræne". Udover morgenmad sælger vi også en varm bønnegryde kaldet "Chili Sin Carne". Denne ret er også udviklet af Tina Scheftelowitz, og var igen meget populær sidste år. Som altid sælger vi vores meget populære falaffel i pitabrød med salat. Sidste år havde vi som dressing brugt tahindressing som ikke faldt i god smag hos alle, så derfor vender vi tilbage med vores kendte creme fraiche dressing som vi altid har brugt. Der ud over kan vi fortælle at vi er den eneste madbod på Roskilde som laver sine falaffel kugler fra bunden. Ud over disse skønne retter sælger vi økologisk hyldeblomst saftevand som er utroligt god og afkølende på en varm festivals dag. Som tilbehør til maden har vi vores lækre, også populære, chilli som vi også er kendt for. Vi er en restaurant der går ind for godt festival humør, glade kunder samt medarbejdere! Vi vil altid møde kunderne med et smil og sørger for at de får den bedste "bønne-oplevelse" vi kan give dem :) Vi ses på Roskilde Festival 2013!