21/07/2025
Jaa, kuinkas tänne taas lisättiinkään näitä julkaisuja?
Tämän kesän mansikoiden osalta tilanne meni niin, että kesäkuussa varauslista oli kasvanut sen verran pitkäksi, että vähentyneestä viljelyalasta johtuen jouduin listan häntäpäätä toppuuttelemaan saatavuudesta. Itsepoimintaa ei ole ollut tarjolla tänä kesänä ollenkaan.
Tänään tilanne on se, että tämän kesän osalta katseet luomumansikan osalta tulee kääntää toisaalle, sillä meiltä mansikoita ei tule enää myyntiin saakka. Ensi kesänä alaa on hieman enemmän, lajikkeina pääosin Lumotar ja uusi tuttavuus Maiju.
Palattaneen asiaan siis seuraavan kerran ihan viimeistään ensi kesänä.
Petri Saloniemi / Marjapuntari