16/02/2026
Τα τελευταία 20-25, ίσως και περισσότερα χρόνια, οι άνθρωποι στην Παραλία Κατερίνης και στην Ολυμπιακή Ακτή χάνουν περιουσίες. Είτε πρόκειται για ενοικιαζόμενα, είτε για καταστήματα, είτε για μόνιμες κατοικίες, είτε για οικόπεδα ή οτιδήποτε άλλο, οι ζημιές είναι συνεχείς και επαναλαμβανόμενες.
Ακούσαμε πολλές φορές ευχολόγια, τα τελευταία 30 χρόνια....Όσοι δήμαρχοι κι αν πέρασαν, υποσχέθηκαν αντιπλημμυρικά έργα και βελτιώσεις, αλλά τα τελευταία 20-25 χρόνια τα αποτελέσματα είναι μηδαμινά: κάθε χρόνο χάνονται χρήματα και περιουσίες, πλημμυρίζουν καταστήματα, και η κατάσταση παραμένει ίδια.
Ειλικρινά, δεν ξέρουμε μέχρι πότε θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Δεν υπάρχει, φαίνεται, κανείς που να ενδιαφέρεται πραγματικά για την περιοχή. Είναι αδιανόητο να ακούμε συνέχεια ότι θα γίνουν έργα, χωρίς όμως να βλέπουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Αν πραγματικά η κατάσταση δεν μπορεί να διορθωθεί, τουλάχιστον οι δήμαρχοι και οι βουλευτές θα έπρεπε να το αναγνωρίσουν δημόσια.
Δεν γίνεται κάθε χρόνο να βγαίνουν ανακοινώσεις τύπου «δυστυχώς ευθύνεται ο καιρός ή η κλιματική αλλαγή», ενώ οι άνθρωποι που έχουν επενδύσει στην περιοχή βλέπουν τις περιουσίες τους να υποβαθμίζονται για δεκαετίες. Φυσικά, ευθύνες έχουν όλοι, αλλά σήμερα η κρίση αφορά την τρέχουσα δημοτική αρχή και τη σημερινή της διαχείριση.
Πρέπει επιτέλους να υπάρξει μια σωστή, οργανωμένη και επιβεβλημένη προσπάθεια, όπως απαιτείται σε ένα ευρωπαϊκό κράτος. Έργα έχουν γίνει, αλλά δεν φαίνεται να λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Δεν μπορεί κάθε χρόνο να επαναλαμβάνεται το ίδιο πρόβλημα.
Καλούμε όποιον έχει τεχνικές γνώσεις ή εμπειρία, να συνεισφέρει με σχόλια και πληροφορίες για να γίνει κατανοητό γιατί η περιοχή πλημμυρίζει συνεχώς. Πριν λίγες ημέρες, δημοσιεύσαμε βίντεο από καταστηματάρχες στην Ολυμπιακή Ακτή που έδειχναν ότι τα φρεάτια είναι βουλωμένα, χωρίς καθαρισμό, και σήμερα η περιοχή πλημμύρισε ξανά. Υπάρχει τελικά ευθύνη ή φταίει μόνο ο καιρός;
Η κατάσταση είναι σοβαρή, οι ζημιές είναι υπαρκτές και διαχρονικές, και απαιτείται άμεση, υπεύθυνη και διαφανής δράση από όλους τους αρμόδιους.
Χάρης Μπαζάκος