16/08/2025
Eijg&Wijs wint de Bourgondisch Beilen 2025 editie🇦🇷
Vrijdag 15 augustus stond het plein achter het gemeentehuis in Beilen in het teken van Argentinië.
Met latino muziek, een heerlijk zonnetje en houtskool geuren konden ongeveer 2000 bezoekers genieten van de gerechten die de horecaondernemers bereid hadden, terwijl tegelijkertijd een deskundige jury van elke horeca ondernemer hun Argentijnse “signature dish” mocht proeven en beoordelen.
De kwaliteit was erg hoog benadrukte voorzitter van de jury Edwin Lambalgen.
Maar als altijd, kan er maar 1 er vandoor met de Gouden Garde, de wisseltrofee.
Dit jaar is de winnaar Herberg Eijg&Wijs uit Wijster geworden. En dat hun gerecht, een pinza met op houtskool gegrilde ossenhaas met een rode chimichurri en gegrilde groenten, goed is, was duidelijk! Eigenaar Saskia Zwolle vertelde dat ze, ondanks extra inkoop geheel was uitverkocht!
Op een mooie tweede plek eindigt Cafe bar het Zwaantje! De derde plek wordt gedeeld door Gangmaker uit Beilen en nieuwkomer Pannenkoekenboerderij "De Zaagkoele" uit Dwingeloo.
Na de culinaire gedeelte was het tijd voor de deze fantastische band zorgde voor een zinderend slot van de eerste dag
Vanmiddag en vanavond gaat het feest weer door met een pubquiz en vervolgens ABBA experience (start 20:00) en de The Green Monkeys. Zoals altijd is het plein gratis toegankelijk. Iedereen is na de besloten pubquiz vanaf 20:00 van harte welkom.