10/12/2024
🔥🔥GRUTSK SERIE 2024🔥🔥
Ja, ze zijn er weer! 🙌🏻
Mondjesmaat zullen deze flessen in de komende 2 weken uitgeleverd worden, en we kunnen verklappen.. dit zijn echt weer de knallers van het jaar!
Net als de voorgaande jaren, brengen we de Grutsk in barrel aged (vat gelagerde) varianten uit. Dit jaar heeft onze quadrupel op twee verschillende vaten van whisky's gelegen voor een ruime 6 maanden elk. Omdat we de namen van de whisky's niet mogen gebruiken hebben wij toch met een knipoog op het etiket een verwijzing gemaakt. De kenners zullen wellicht enkele herkenningspunten uit het etiket halen.
Beide bieren:
🔥De Bijen & Kij is zacht en in smaak heel mooi aanwezig. Qua smaak herkennen we een klein bittertje, een licht zuurtje, licht fruitig en het zoetige van Honing terug. De geur van whisky is heel fijn aanwezig samen met een zoete en fruitige toets.
🔥De Grutskallan is in smaak en geur prachtig in balans. We herkennen een diepe donkere smaak en geur van donker fruit, hout en minimale peated terug. Een hele fijne beuker zoals we de voorgangers ook herkennen (hier wil je meer van!)
Laat de feestdagen maar komen! Lekker voor de kerstdagen 🎄of op oudejaarsavond🎆
Maar ook prima om nog eventjes in de kelder weg te leggen voor verdere rijping op fles.
Voor de liefhebbers die een fles (of beide) weet te bemachtigen, alvast proost/cheers/tsjoch!