Elburger Biergenootschap

Elburger Biergenootschap Elburger biergenootschap "Het Witte Paard" inmiddels hebben we een 30 leden die erg gemotiveerd zijn om er een leuk en gezellig genootschap van te maken.

nu ook op Facebook het elburger biergenootschap, voor iedereen die meer wil weten over bier,
het genootschap is tot stand gekomen op 16 april 2007. Er vinden jaarlijks een 8 tal bijeenkomsten plaats die worden georganiseerd door verschillende genoten zodat iedereen zijn favoriete bier kan laten voorbij komen.

Vanavond neergestreken bij Jokkebrok aan de Haven en 6 "goed voorbereide en zorgvuldig gekozen" bieren geproefd-~ verzin...
16/03/2026

Vanavond neergestreken bij Jokkebrok aan de Haven en 6 "goed voorbereide en zorgvuldig gekozen" bieren geproefd
-~ verzin hier een verhaal over de lekkere biertjes die we geproefd hebben ~-

DKM Brewery - Ahrend Blond 6.5%
DKM Brewery - Ahrend Tripel 8%
Kompel bier - St Barbara Salvatoris Sterk Blond 8.5%

BRAUW - Armout Macleod Scotch 8.4%

Burg Bieren Bierwinkel - Gulle Stong Ale 9.5%
Brouwerij De Meester - Billie's Evil Master - 16% (!!!!!)

Begeleid met een heerlijk hapje (“Gevuld ei’tje” met steak tartaar van gerookte entrecote / crème van ei & vadouvan / Zolderspek / bieslook) van chefkok Maurice van Restaurant Lucca
En het afsluitertje werd begeleid met de in Elburg wereldberoemde pikballen van Fred!!!!

Al met al een heerlijk chaotisch avondje, aldus 'chaostheorie' gedoopt door Fred 😉

Owja, Fred was nog niet klaar, we hadden ook nog n pubquizje als toetje. Er waren 5 winnaars .... Maar het mocht er maar eentje zijn (was vast doorgestoken kaart.... 🤔🤔🤔) Danny!

(En mocht je nog een pubquiz van Fred krijgen..... Wist u dat recept van de pikbal al 100 jaar bestaat?)

Uiteraard traditioneel weer de late beste 🍻 wensen vanuit het EBG! Het thema van vandaag in Restaurant 't Olde Regthuys ...
16/02/2026

Uiteraard traditioneel weer de late beste 🍻 wensen vanuit het EBG!

Het thema van vandaag in Restaurant 't Olde Regthuys was net even iets anders ingeschoten dan gebruikelijk.

Het was een vuurdoop voor 2 biergenoten dus begonnen we eerst met..... Een vuurdoop van Gulpener (met de opmerking dat deze niet bij het thema hoorde 😅)

Gevolgd door een IPA uit Den Haag, een blond en tripel uit Culemborg, een dubbel uit Groningen en afgesloten met een Imperial Stout uit Zevenbergen.

De bieren waren:

Gulpener Bierbrouwerij - Vuurdoop - Blond 6%
EIBER Bier - Eva's Haags Paradijs - IPA 4%
Brouwerij Vrijstad - Blond - 6.5%
Brouwerij Vrijstad - Tripel - 8.6%
Brouwerij Martinus - Jozef - Dubbel 7.2%
Brouwerij Halve Tamme - El Zombrero - Imperial Stout 10%

Maar wat was nou het thema????
.....

Ja, helemaal juist! Het waren bieren uit de geboorteplaatsen van onze Olympische shorttracksters Xandra en Michelle Velzeboer, Selma Poutsma, Zoë Deltrap en Suzanne Schulting!

Bonsoir mes amis, vanavond zijn we neergestreken in Bistro loulou!! U raad het natuurlijk al, we hadden deze keer een Fr...
17/11/2025

Bonsoir mes amis, vanavond zijn we neergestreken in Bistro loulou!! U raad het natuurlijk al, we hadden deze keer een Frans thema voor de boeg.

Onder begeleiding van de bierconnoiseurs Gerrit-Jan, Marcel en Martijn werden we geintroduceerd aan de bieren van brouwerij La P'tite Sœur

We kregen voorgeschoteld:
Bierre de Froment Blanche 5%
Epic spiced 5.7%
Blonde au miel des jardineurs 5.8%
Vienna 5.2%
Biere de saison 6.7%
Boucle d'or oatmeal ipa 6.9%

En als afsluiter een La Goudale Officiel Grand Cru - Nelson Sauvin & Citra 7.9% onder begeleiding van een heerlijk zelf gemaakt kroketje van de bistro zelf!!

Een proefavondje anders dan anders, deze keer hebben we het in een pubquiz stijl gehouden aan Jokkebrok aan de Haven Tea...
20/10/2025

Een proefavondje anders dan anders, deze keer hebben we het in een pubquiz stijl gehouden aan Jokkebrok aan de Haven

Team 3+1 was de nipte winnaar voor vanavond!

De 2e vrijdag van de maand heeft Jokkebrok aan de Haven meestal een pubquiz, waar iedereen zich op kan inschrijven! Wees er snel bij want naar verluid is het al tot december volgeboekt!

Zaterdag 27 september is het weer tijd om de bokbieren aan te slaan in Elburg!De start is rond 12:00 uur bij de Havenkad...
11/09/2025

Zaterdag 27 september is het weer tijd om de bokbieren aan te slaan in Elburg!

De start is rond 12:00 uur bij de Havenkade, waar een Elburger botter aanmeert en het allereerste vat bokbier wordt aangeslagen. Daarna maken we onder begeleiding van de bierkoets, stadskapel en de Elburgse Hellebaardiers de rondgang door de vesting langs alle horeca.

Ook dit jaar werken we weer met de strippenkaart waarmee je in je eigen tempo alle bokbieren kunt gaan proeven aan de deelnemende horeca gelegenheden. Maar voor de ultieme ervaring kan je ook met je strippenkaart meelopen met de bierkoets en gezellig met onze biergenoten jouw bierervaringen uitwisselen.

De tocht is van 12:00 t/m 17:00. De bieren kunnen geproefd worden bij de deelnemende horeca gelegenheden tot 20:00

De 'Bock'm strippenkaart' kab je nu al online bestellen bij https://www.stadsbrouwerijvos.nl/winkel/bokbierdag-elburg Hiervoor krijg je het officiële bokbier proefglas en kan je maar liefst 16 verschillende bokbieren proeven!
Op de dag zelf kan de strippenkaart afgehaald worden bij de bierkar onder vertoon van jouw bevestigingsmail.

De Bock'm strippenkaart is ook te verkrijgen bij:
Hotel Elburg & Stadscafé de Tapperij
City Bar Elburg
Mitra Drankenspeciaalzaak Elburg
Restaurant De Haas - Elburg
Aan de Gracht Elburg

Ben jij er deze keer ook weer bij?

Adres

Elburg

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Elburger Biergenootschap nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen