Earpel Enzoo

Earpel Enzoo De winkel is tijdelijk GESLOTEN. Puur, onbewerkt, onbespoten en biologisch.

Wél aanbod van workshops op het gebied van voedselconserveren en filmpjes in het twents waarin ik jullie meeneem in ons leven en het koken zonder zakjes en pakjes!

20/06/2026

Goei'ndag leu!☀️

Zaterdag 20 juni

Ea'm kuier'n in mien beste Twents met jullie!🤪

Ik heb me lekker teruggetrokken in de kökk'n met dit weer en ben heerlijk aan het fermenteren!

Een beetje voorbereidingen voor de komende workshops waar ik weer ontzettend veel zin in heb! 💪🏼🥳

In het dorp is nu "Hoksebarge Preuft" aan de gang waar je van alles kunt proeven van lokale horeca ondernemers. Super lekker en een erg gezellig evenement!❤️
Petje af trouwens voor al die harde werkers in de hitte. 💪🏼

Morgen is het vaderdag. Geniet daarvan!❤️🙏
Er zijn er nl ook genoeg die hun vader niet meer hebben of vaders die al hun kind moeten missen...
Aan die mensen.....Sterkte 😘💫

Ik ga vrolijk verder en wens iedereen een fijne avond! 😊🙋🏼‍♀️

Goei'ndag leu!Zaterdag 20 juniDe kar..... iets anders als op de foto 😉Staat weer aan de straat. Met voornamelijk "nieuwe...
20/06/2026

Goei'ndag leu!

Zaterdag 20 juni

De kar..... iets anders als op de foto 😉
Staat weer aan de straat. Met voornamelijk "nieuwe aardappelen".🥳
De kar staat er niet standaard iedere dag maar alléén als er voorraad is en het weer het toelaat.

Woon je in de buurt? En wil je als eerste op de hoogte worden gehouden wanneer deze er staat? Een nieuwe workshop-aankondiging en andere mededelingen omtrent Earpel enzoo?
Stuur me dan een app. Ik voeg je dan toe aan de bestaande app met inmiddels al ruim 100 leden.

Intussen ben ik ook al aan het broeden op hoe ik de grotere kar zou willen. De platte wagen is er al. Nu het praktische deel nog. 😉

Doo't heanig an vandaage ❤️☀️

Goei'ndag leu!Vrijdag 19 juni.De kar staat aan de straat tot zonsondergang met overheerlijke nieuwe aardappelen en wordt...
19/06/2026

Goei'ndag leu!

Vrijdag 19 juni.

De kar staat aan de straat tot zonsondergang met overheerlijke nieuwe aardappelen en wordt zolang de voorraad strekt bijgevuld. 😊👌🏼

Volgende week zaterdag is de populaire WECKCURSUS in samenwerking met Maria van Puur en heerlijk in glas . Dit keer is het iets vernieuwd en hebben we een kort praktisch gedeelte en een extra beknopte uitleg over het fermenteren waar een aparte workshop voor is.

Daar deel ik zaterdag 4 juli een hele dag mijn kennis met de liefhebbers. Groenten en fruit fermenteren, maar óók kefir en kombucha maken.

Er is ook ruimte om een rondje erf te doen... de moestuin, de dieren, wilde kruiden etc.😊

Beide dagen zitten vol en we hebben er héél veel zin in!🥰💪🏼
Je kunt op de wachtlijst bij uitval wat natuurljk kan gebeuren.
In het najaar komen we met nieuwe datums.

Voedselconserveren is leuk, lekker, gezond en duurzaam. En in deze tijd kun je daarmee óók kosten besparen. Niet verkeerd toch?😉

In November (9 - 13) maak ik óók weer deel uit van het culinaire arrangement in Spanje. Zie info op www.forzatotana.com of de pagina Forza Totana
We leren over het conserveren op diverse manieren en wat er zoal groeit en bloeit maar óók de lokale bewoners laten hun culinaire hoogstandjes zien en delen hun geheimen. Dit in combinatie met leuke uitjes maar zeker óók ontspanning.
Compleet verzorgd voor (vind ik zelf...) weinig.

Lijkt je dat óók leuk? Geef je gezellig op!
Maximaal 8 personen dus....VOL = VOL.🥳

Fijne dag!☀️

18/06/2026

Goei'ndag leu!

Donderdag 18 juni.

Gisteren deelde ik dit filmpje in mijn verhaal....

Wij genieten altijd enorm van alles om ons heen...de huisdieren, de "wilde" dieren, de tuin en de mooie oogst die het ons geeft.
Daar wordt je vanzelf een dankbaar mens van en heb je ook niet veel meer nodig voor een gelukkig gevoel.

Gezondheid is je grootste rijkdom wat men weleens vergeet als alles goed gaat.
Stress is ook een ziekmaker dus laat dingen los die je toch niet kunt veranderen, zorg goed voor jezelf met gezonde voeding, beweeg in de natuur en doe dingen waar je energie van krijgt. ❤️

Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige en ik voel me weer helemaal top! 👌🏼

Vanmorgen heb ik de kar weer geparkeerd aan de straat met overheerlijke ni'je earpel....inmiddels al twee weken genieten. 🥰😋👌🏼

Doe de komende dagen ook lekker kalm an indien mogelijk met dit warme weer. ☀️

Fijne dag lieve leu!😊

Goei'noamd leu!Woensdag 17 juniDe kar staat aan de straat met ni'je earpel maar niet onze eigen maar wél van een lokale ...
17/06/2026

Goei'noamd leu!

Woensdag 17 juni

De kar staat aan de straat met ni'je earpel maar niet onze eigen maar wél van een lokale bio-boer!

Zelf hebben we "Annabelle" in ons land maar op de kar ligt de "twister".

Vandaag heb ik deze zelf ook maar eens gekookt. Maar potdomme wat een onmeunig lekker earpeltje!😋 Mien Henk zegt....dee pot wie volgend joar ok. 👌🏼

Het is een mooie ronde geelvlezige en vastkokende aardappel. Beetje een lichtzoete en romige smaak. Geschikt om dus gewoon te koken maar ook om te bakken, in de oven en heerlijk als salade. Een veelzijdig earpeltje dus!🥳

Wij eten de aardappel in de schil, dus gewoon wat afwassen....of je schrapt de aardappel. Schillen is bij mij uit den boze. Als ik dat hoor krijg ik spontaan jeuk!😂😂

Daarnaast had ik komkommer, tomaat, rode ui, avocado, zaden en pitten....in een sausje van mayonaise, room, honing en witte wijnazijn.

En gebraden kippenvleugeltjes met peper, zout, knoflook en paprika.

De kar staat er nog tot een uur of 9...en morgen ook gewoon weer tot het op is of tot het kippenvoer is.

Lekker buiten gegeten en ondertussen houdt onze geit de boel vanaf het dak in de gaten. Wat een brekke-deer! Ik zocht eerst een ander thuis omdat zijn zusje een beetje in de verdrukking kwam en hij de boel domineerde en de hele dag probeert de boel te slopen.....maar....hij is óók o zoo lief dus ik kan het niet.🥰

Fijne avond lieve leu!

Vandaag woensdag 17 juni staat de kar er ook tot zonsondergang!Ni'je earpel enzoo!🥰👌🏼Ingang via weerninksweg omdat deel ...
17/06/2026

Vandaag woensdag 17 juni staat de kar er ook tot zonsondergang!
Ni'je earpel enzoo!🥰👌🏼

Ingang via weerninksweg omdat deel laarveldsweg is afgesloten.

15/06/2026

Goei'noamd leu!

Maandagavond 15 juni

Ea'm kuier'n in mien beste Twents met jullie en kokk'n zonder kroam!

Vandaag jam gemaakt van aardbeien, rabarber met wat verse munt en citroenkruid. Erg lekker.

De soep afgemaakt, de schenkel eruit gevist... de botjes gaan dan altijd naar de honden.
Wortel, ui met loof, radijs, maggieplant, peterselie, zout, peper en nootmuskaat toegevoegd.
Vlees in stukjes terug en ja óók het vet. Vet maakt smaak. En tis goed vet. 😉
Het was heerlijk!

Aardappelsalade d'r bie van ni'je earpel, ui met loof, spek, yoghurt, mayonaise, zilverui, peterselie, zout, peper.....óók lekker.

En stoete van Martin, foccacia. Met heerlijke huisgemaakte kruidenboter. Roomboter, peterselie, lavas, olijfkruid, knoflook, zout, peper, lavendel, goudsbloem, komkommerkruid....

Nu opruimen en de tuin in.

Fijne oam'd lieve leu! 🙋🏼‍♀️

Goei'noamd leu!Zaterdagavond 13 juniHet is half 11, ut wot duuster en wie sche'jt d'r met oet! Tis mooi wes veur vandaag...
13/06/2026

Goei'noamd leu!

Zaterdagavond 13 juni

Het is half 11, ut wot duuster en wie sche'jt d'r met oet! Tis mooi wes veur vandaage.

Zonet nog wat tomatenplanten opgeknupt onder toeziend oog. 👀

Verder vandaag weer zo'n prutsdag, van het een naar het ander. Extra handen in de moestuin, schilder aan het werk, de groentekar onderhouden die overigens nu leeg is en werd dus goed bezocht.😊 tussendoor koffie en eten en dan is de dag zo weer veurbie!

Vanavond tussendoor nog een aardappelsalade gemaakt met spekjes, lenteui, yoghurt, mayonaise, zilverui, peterselie, peper, zout. Lekker alvast voor morgen en ik heb schenkel uit de vriezer gehaald wat ik morgen op zet.

Nu de beentjes hoog met een heerlijk glas waterkefir met munt, citroen en citroenkruid. 😋👌🏼

Fijne avond of...slaap lekker!

Goei'noamd leu!Vrijdag 12 juniOp de vrijdag had ik nooit veel zin om uitgebreid te koken. Vaak werd het een gebakken ei....
12/06/2026

Goei'noamd leu!

Vrijdag 12 juni

Op de vrijdag had ik nooit veel zin om uitgebreid te koken. Vaak werd het een gebakken ei.
Henk en Henrik hadden dan vaak 's middags al vette hap op de bouw en Teun moest eerder ook altijd de avond werken.

Nu werkt Teun niet meer de avonden en Henrik heeft een andere werkgever en werkt ook niet meer bij Henk helaas.... Mangs wilt ze wat aans.😉
Dus zit wie allemoal weer gezellig saam an toafel. 🥳

Ik heb nu maar half makkelijk gedaan. Simpele wraps.
Rundergehakt, ui, paprika, tomaat, courgette, maïs, crème fraiche, zout, peper, gerookte paprika, knoflook, kruiden
Sla erbij en geraspte kaas. Erg lekker. 👌🏼😋

Het was weer lekker druk bij de kar en morgen staat het er weer. Nu nog tot een uur of 9.....

Alle plantjes nu voor 1 euro.

Nu ga ik nog ff melk tappen.

Fijne avond!

12/06/2026

Goei'ndag leu!

Vrijdag 12 juni

De kar staat er weer!💪🏼
Tot zonsondergang.....

De plantjes heb ik ook uitgezocht en zijn allemaal 1 euro per stuk!!!!🥳 Weggooien is zonde en dan heb ik nog wat veur de potgrond. 😉
Tomaten zo diep mogelijk poten tot de onderste bladeren voor een sterke plant.

Fijne dag!

Adres

Laarveldsweg 7
Haaksbergen
7481

Openingstijden

12:00 - 16:00

Telefoon

+31652395399

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Earpel Enzoo nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Earpel Enzoo:

Delen