28/04/2026
❤️💪❤️💪
Een ODE aan onze BOEREN ❤️
Terwijl de regels in Brussel elkaar sneller opvolgen dan de seizoenen, zijn jullie er gewoon.
Elke dag. Weer of geen weer.
Dit is een bericht voor de boeren die weigeren de handdoek in de ring te gooien. 🥰
Jullie worden gewantrouwd door de politiek, verstikt door administratie en vaak onterecht neergezet als het probleem.
Maar de waarheid is simpel: zonder jullie is er geen eten.
Zonder jullie geen pure zuivel, geen eerlijk vlees, geen basis voor onze gezondheid.
Terwijl de industrie kiest voor ultrabewerkt, kiezen jullie voor het land, de dieren en de kwaliteit van jullie producten.
Het kost moed om te blijven boeren in een klimaat waar de tegenwerking groter lijkt dan de waardering.
Jullie passie is sterker dan stikstofkaarten, sterker dan regeltjes.
Wij weten dat de gezondheid en weerstand van onze kinderen begint in jullie stallen en op jullie akkers.
Dankjewel dat jullie de p**t stijf houden.
Dankjewel dat jullie de verbinding met de natuur niet doorsnijden, ook al wordt de schaar steeds scherper.
De politiek mag dan vergeten waar ons eten vandaan komt, wij doen dat niet.
Wij blijven bij jullie kopen.
Wij blijven jullie verhaal vertellen.
Deel dit bericht als jij ook achter onze boeren staat. 🥛🥩🌾