04/02/2026
🔔Gigante Salmon AS ringte endelig i børsbjella på Oslo Børs.
"Tirsdag 21. januar fikk Kjell Lorentsen og Gigante Salmon AS endelig ringe i børsbjella på Oslo Børs, for å formelt markere lanseringen av selskapet. Det landbaserte oppdrettsselskapet fra Bodø gikk på børs i juli 2021, men grunnet Covid 19-pandemien fikk de ikke anledning til å gjennomføre markeringen i Oslo.
Fire år senere ble tradisjonen fulgt, og Lorentsen fikk nå gleden av å formelt ringe inn handelsdagen på Oslo Børs.
- Dette betyr mye for oss, selv om det er en stund siden vi gikk på børs. Vi ønsker å takke alle som har vært med oss hele veien, og som har vist oss tillit fra første stund, sier Kjell Lorentsen, konserndirektør i Gigante Salmon.
Selskapet har allerede vært i drift i flere år, og startet produksjonen sin i 2024. Tidlig sommer 2025 var den første slakte klare laksen klar til salg fra det landbaserte oppdrettsanlegget i Rødøy kommune, og selskapet leverte positivt driftsresultat i 2025.
- Det begynner å bli ei stund siden, men målene våre har vi vært de samme heile veien. Friskt sjøvann, dyktige folk og god fiske velferd er viktige suksessfaktorer for oss. Vi slaktet vår første laks i fjor, og vi skal fortsette den gode utviklingen som vi har hatt på Lille Indre Rosøy i Rødøy kommune, understreker Lorentsen."
Gigante Salmon har en maksimal tillatt biomasse (MTB) på 13 731 tonn. Selskapet er notert på Euronext Growth under ticker GIGA.
Foto: Fredrik Mørk Granlund NTB