29/03/2026
Lørdag 28. mars hadde vi et treff for barn og familie på Nyheim gård i Ervika, i samarbeid med Bufdir, Inn på tunet Trøndelag SA og Ørland kommune.
Det kom fem familier på besøk med barn i alderen 3 - 9 år.
Alle var med på og hilste på lamaene. Det var spennende å få møte de store dyrene. Jan fortalte om dyrene og hvordan barna og de voksne skulle oppføre seg sammen med lamaene.
Etterpå lekte vi gammeldagse leker som gå på stylter, hesteskokasting, kubb og ringspill.
Det som var mest populært var å få sitte på Gråtassen. Noen prøvde sveiva for å få fart i den.
Tuntreet vårt var populært og nesten alle barna klatret i det.
Så ble det lunsj med nystekte rundstykker og vafler. Det ble fullt rundt bordet, og det var moro å se at alle spiste godt.
Etterpå ble det leking igjen ute. Det var flott vårvær og alle besøkende koste seg. Alle snakket med hverandre og de voksne ble også med på lekene. Det var hyggelig å få besøk av små og store.
Da Jan hentet og kjørte hjem en nylig innflyttet familie, sa jenta på 6 år i baksetet fornavnet på alle barna som hun hadde blitt kjent med. Faren sa «tusen takk for at barna mine fikk leke med andre barn». Han håpet at de kunne få komme tilbake igjen til oss.
En stor takk til Bufdir, Inn på Tunet Trøndelag og Ørland kommune som har fått til dette treffet sammen med oss.
Tilslutt - vi blir glade om dere følger siden vår! ❤️ Da blir dere oppdatert på nye tilbud, små øyeblikk og glimt fra hverdagen hos oss.