20/02/2026
Vi øker våre storfebetingelser🐂🐄
Vi trenger flere dyr til slakting og øker derfor våre betingelser for levering av storfe til slakt. Med det ønsker vi å tiltrekke oss flere leverandører for å få mer slakt å levere til vår kunde Axel Andersen AS.
Vi gjør små justeringer i skalaen for puljetillegg og øker satsene med 60-110 øre. Våre nye puljetillegg er slik, og vi gjør oppmerksom på at ku-tillegget på kr 3,- inngår i satsene for ku:
Avtale med pulje: Okse Ku
1-2 dyr Kr. 3,00 kr 6,00
3-4 dyr kr 4,00 kr 7,00
5-7 dyr kr 5,10 kr 8,10
8-10 dyr kr 5,30 kr 8,30
11-12 dyr kr 5,50 kr 8,50
13-15 dyr kr 5,70 kr 8,70
16 eller flere kr 6,50 kr 9,50
Dette er meget gode satser målt mot vår konkurrent og vil definitivt gi deg bedre økonomi.
Videre har vi økt satsene for kjøttfetillegg 75% og kjøttfetillegg 50% slik at høyeste sats for året er kr 6,-. Slik er satsene gjennom året:
🐂Uke 01–16: kr 5,00
🐄Uke 17–26: kr 6,00
🐂Uke 27–39: kr 5,50
🐄Uke 40–46: kr 1,00
🐂Uke 47–52: kr 4,00
Stoppavgiften som har vært uendret i flere år øker vi nå til kr 250,-.
For komplette betingelser henviser vi til våre nettsider som viser alle detaljer.
Som en offensiv aktør i vår landsdel ønsker vi med dette å bidra til bedre produsentøkonomi i storfekjøttproduksjonen. Vi var første aktør i Midt-Norge som ytet ekstra avtaletillegg i januar og februar med kr 3,- pr kg😀
Denne spissingen av våre betingelser gjør vi tett samarbeid Axel Andersen AS som stadig trenger mere storfeslakt.
Og om du er i tvil så har vi fullverdige tilbud og tjenester til deg som storfekjøttprodusent på både livdyromsetning og nødslakting.
Velkommen til oss med dine dyr😀
Sentralbord 970 60 970
Nødslakt 993 68 570
---innmelding også via www.slakthuset.no under "bestill slakting"