Slakthuset Eidsmo Dullum

Slakthuset Eidsmo Dullum Slakthuset Eidsmo Dullum AS skal være det mest offensive og lønnsomme slakteriet i Trøndelag og M

I dag er vi tilstede på Landbruksdag i Meldal🌱😀Vi har sponset burgere🍔🍔 håper de smaker😀
03/06/2026

I dag er vi tilstede på Landbruksdag i Meldal🌱😀

Vi har sponset burgere🍔🍔 håper de smaker😀

Åpent fjøs Jan Wiggo Haarberg, Holmen gård søndag 10.mai.2026Det var ei flott driftsbygning som har vært i bruk ca ett å...
12/05/2026

Åpent fjøs Jan Wiggo Haarberg, Holmen gård søndag 10.mai.2026

Det var ei flott driftsbygning som har vært i bruk ca ett år. Topp moderne melkeku fjøs! Vi fikk høre hva Jan Wiggo og Thomas Haarberg hadde av erfaring med driftsbygningen etter ca ett års drift. Det er plass til ca 60 kyr med god plass til kalver. Ved en gitt størrelse flyttes kalvene over i den eldre driftsbygningen for framfôring til slakt.

Offisiell åpning med snorklipp var av John Northug. Han nevnte i sin tale at Haarberg har fått til et mønsterbruk med mye nydyrket jord like ved driftsbygningen og at den er nøye planlagt med hensyn til adkomst av fôr og inn/utlast av slaktedyr og livdyr. Her er det godt å være for de som jobber og ikke minst lagt vekt på god dyrevelferd!

Det ble overrekt gave og plakat fra Genokontakten i produsentlaget i Rissa. Som forøvrig er et veldig aktivt og driftig produsentlag. De ønsker å vise folk utenom landbruksnæringa hvor maten kommer fra! Noe som er veldig viktig i disse tider.

Artig at så mange unge tok turen denne søndagen. Tydelig at det er et rikt landbruksmiljø i dette området av kommunen.

Som mottaker av slaktedyr og omsetter av livdyr ønsker Slakthuset Eidsmo Dullum AS, å takke for oppdraget med servering av spekemat med dertil tilbehør på den offisielle åpningsdagen.

Det ble servert til over 120 stk --(Så mange hadde skrevet i gjesteboka ) Selv om det ble tomt for potetsalat så gikk det unna med god spekemat fra Eidsmo kjøtt.

Vi to som deltok denne dagen takker for en veldig trivelig dag.

Klaus Arild Sandøy og Synnøve Oline Gravdal

Vi forlenger og øker avtaletillegget for storfe🐂For perioden uke 11 til 18 har vi kjørt med ekstra avtaletillegg på kr 1...
30/04/2026

Vi forlenger og øker avtaletillegget for storfe🐂

For perioden uke 11 til 18 har vi kjørt med ekstra avtaletillegg på kr 1,25.

Nå øker vi dette med kr 1,- til kr 2,25 pr kg og lar det bli gjeldende i perioden uke 19-25😀💪

Vi skal være med å gi dere bedre pris for slaktedyrene og med dette har vi igjen det høyeste ekstratillegget i regionen.

Det er tider nå med kraftig underdekning av norskprodusert storfekjøtt samtidig som kostnadsøkninger bare velter på oss alle.

Markedsregulator løser utfordringene med å sette ned avregningsprisen for storfe fra 6/4 legger vi merke til.

Det er betenkelig at systemet vi har her til lands gir slike konsekvenser, og en skal være sterk i hodet for å stå i dette.

Ekstra avtaletillegg fra oss håper vi hjelper på.

Slakthuset er best – derfor øker vi storfeprisen - igjen!🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂I 2025 ble vi kåret til Norges beste slakteri på ...
06/03/2026

Slakthuset er best – derfor øker vi storfeprisen - igjen!

🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂

I 2025 ble vi kåret til Norges beste slakteri på slaktekvalitet for storfehuder, dette i skarp konkurranse med alle Norturaslakteriene og en god del andre slakteri i Norge.

Dette er vi stolte av, det vitner om godt utført håndverk av våre slaktere, og det har bidratt godt til at vi oppnår ett meget godt økonomisk resultat for 2025.

Vi øker storfeprisen med kr 1,25 pr kg frem til uke 18 for å matche ut konkurransebildet vi opplever, og for at våre dyktige slaktere fortsatt skal ha mye å bruke sin kunnskap og skarpe kniver på.

Så, i stedet for å begrunne prisøkningen med stor etterspørsel begrunner vi den med god drift, godt resultat og dyktige ansatte. Takk for leveransene!

Gjelder for avtaleinnmeldte dyr med basisuke 11 og til uke 18. Dette kommer i tillegg til allerede god pris for avtaleinnmeldte storfe, se våre nettsider www.slakthuset.no

(Bilder fra vår tur med slakterne til storfeslakteriet Himmerlandskød, Ålborg Danmark)

Gratis kurs for reinere storfeSom tilbyder av slakt i det norske markedet ønsker vi at du som storfekjøttprodusent tar d...
05/03/2026

Gratis kurs for reinere storfe

Som tilbyder av slakt i det norske markedet ønsker vi at du som storfekjøttprodusent tar deg tiden til å gå gjennom dette gratiskurset fra Animalia!

Reine dyr i fjøset er bra for dyrehelsa, dyrevelferden og viktig for mattryggheten under slakting, hudkvalitet og økonomi. Kurset synliggjøre hvilke konsekvenser skitne dyr kan ha - både for dyra i fjøset, for slakteprosessen og kvaliteten på sluttproduktene.

Målgruppe: Storfeprodusenter. Kurset er åpent for alle.

Kursinnhold: Kurset er gratis og tar ca. 45 minutter å gjennomføre.
Det består av informasjon, filmer, og enkle oppgaver.

Pålogging: Klikk på lenke til Animalias nettkurs og registrer deg som bruker og det koster «0 kroner» og klikk på Betal-knappen.
Her er lenken til kurset: https://kurs.animalia.no/products/reinere-storfe-1

Når kurset er gjennomført, kan man skrive ut deltakerbevis på samme navn som har registrert ved pålogging

Vi øker våre storfebetingelser🐂🐄Vi trenger flere dyr til slakting og øker derfor våre betingelser for levering av storfe...
20/02/2026

Vi øker våre storfebetingelser🐂🐄

Vi trenger flere dyr til slakting og øker derfor våre betingelser for levering av storfe til slakt. Med det ønsker vi å tiltrekke oss flere leverandører for å få mer slakt å levere til vår kunde Axel Andersen AS.

Vi gjør små justeringer i skalaen for puljetillegg og øker satsene med 60-110 øre. Våre nye puljetillegg er slik, og vi gjør oppmerksom på at ku-tillegget på kr 3,- inngår i satsene for ku:

Avtale med pulje: Okse Ku
1-2 dyr Kr. 3,00 kr 6,00
3-4 dyr kr 4,00 kr 7,00
5-7 dyr kr 5,10 kr 8,10
8-10 dyr kr 5,30 kr 8,30
11-12 dyr kr 5,50 kr 8,50
13-15 dyr kr 5,70 kr 8,70
16 eller flere kr 6,50 kr 9,50

Dette er meget gode satser målt mot vår konkurrent og vil definitivt gi deg bedre økonomi.

Videre har vi økt satsene for kjøttfetillegg 75% og kjøttfetillegg 50% slik at høyeste sats for året er kr 6,-. Slik er satsene gjennom året:
🐂Uke 01–16: kr 5,00
🐄Uke 17–26: kr 6,00
🐂Uke 27–39: kr 5,50
🐄Uke 40–46: kr 1,00
🐂Uke 47–52: kr 4,00

Stoppavgiften som har vært uendret i flere år øker vi nå til kr 250,-.

For komplette betingelser henviser vi til våre nettsider som viser alle detaljer.

Som en offensiv aktør i vår landsdel ønsker vi med dette å bidra til bedre produsentøkonomi i storfekjøttproduksjonen. Vi var første aktør i Midt-Norge som ytet ekstra avtaletillegg i januar og februar med kr 3,- pr kg😀

Denne spissingen av våre betingelser gjør vi tett samarbeid Axel Andersen AS som stadig trenger mere storfeslakt.

Og om du er i tvil så har vi fullverdige tilbud og tjenester til deg som storfekjøttprodusent på både livdyromsetning og nødslakting.

Velkommen til oss med dine dyr😀

Sentralbord 970 60 970
Nødslakt 993 68 570

---innmelding også via www.slakthuset.no under "bestill slakting"

Ny møtedag på Skaret for husdyrprodusenter 28. januar🐂🐑Vi gjentar suksessen fra i november og kjører en ny møtedag på Ev...
22/01/2026

Ny møtedag på Skaret for husdyrprodusenter 28. januar🐂🐑

Vi gjentar suksessen fra i november og kjører en ny møtedag på Eventyrlige Skaret for å komme i kontakt med og bli bedre kjent med flere husdyrprodusenter på Møre😀

Vi kjører 2 møter denne dagen, ett for storfe🐂 og ett for småfe🐑, etter følgende plan:

Storfemøte kl 13:00🐂🐂🐂
Vi ønsker flere leveranser fra området og vi informerer om vårt slakteritilbud inklusive nødslakt hos Øre Vilt.

Tilstede fra oss blir:
🐂daglig leder Rune Dullum
🐂tilførselsleder slakt og livdyr Klaus Arild Sandøy
🐂nytilsatt produsentkontakt Synnøve Gravdal
Påmelding til Klaus Arild mobil 992 56 401 i løpet av mandag.

Småfemøte kl 19:00🐑🐑🐑
Vi ønsker flere leveranser fra området og vi informerer om vårt slakteritilbud med bruk av vår samlehall. Nytt tilbud i år hvor vi forestår innhenting hos deg og til samlehallen.

Tilstede fra oss blir:
🐑daglig leder Rune Dullum
🐑driftsleder Oppdal Trond Hegdal
🐑produsentkontakt samlehall Vignir Arnarson
Påmelding til Vignir mobil 970 32 499 i løpet av mandag.

For begge møter blir det først en times informasjon, så blir det middagsbuffet med kaffe/dessert og en god prat.

Møtene er åpne for alle som kan tenke seg å lære mer om oss og starte leveranser, så ta gjerne med deg naboen og kom sammen.

For å beregne mat trenger vi din påmelding i løpet av mandag.

Er du leverandør allerede er du selvfølgelig hjertelig velkommen😀

V E L K O M M E N
- del gjerne

Nødslakterapport 2025Våre 2 nødslaktebiler har kjørt 7.000 mil siste år og det er nedlagt over 2.000 arbeidstimer i tjen...
21/01/2026

Nødslakterapport 2025

Våre 2 nødslaktebiler har kjørt 7.000 mil siste år og det er nedlagt over 2.000 arbeidstimer i tjenesten.

Vi har gjort 241 turer og håndtert 317 dyr:
🐂173 turer med 1 dyr
🐂🐂60 turer med 2 dyr
🐂🐂🐂7 turer med 3 dyr
🐂🐂🐂🐂1 tur med 4 dyr
I de siste 8 årene har volumet ligget mellom 300-330 dyr håndtert. Det er forholdsvis stabilt og vi tenker at vi har riktig volum her målt mot vår ordinære slakting.

Fra du ringer til vi er på gården din tar det i gjennomsnitt 4 timer og 20 minutter.

Er vi allerede ute på oppdrag tar det i gjennomsnitt 4 timer før vi er på gård nr 2, så det at vi allerede er ute og kjører svekker ikke nødvendigvis responstiden.

Gjennomsnittsoppdraget med 1 dyr tar oss 7 timer innen vi er ferdig slaktet og vasket.

Vi erfarer at «noen» sier vi ikke har nødslakting og det har vi med dette motbevist, ett skikkelig slakteri må selvfølgelig ha egen nødslakting💪

I 2026 har vi gjort små grep i vår organisering som gjør at vi skal kunne forbedre responstiden vår, og målet er alltid å være raskest mulig ut for å avhjelpe den vanskelige situasjonen.

Vi har også inngått avtale med Øre Vilt om å utføre nødslakt på våre vegne i ett definert område på Møre og der har vi allerede utført oppdrag.

21/01/2026

Småfeslakting vinter 2026 😀

Vi har nå planlagt og fastsatt slakteuker for småfe gjennom vinteren 2026. Totalt har vi 5 slakteuker vi ber deg om å forholde deg til.

Når vi planlegger dette tar vi hensyn til telledato tilskudd, fostertelling og siste frist for å få kategori lam utpå senvinteren.
Det å samle slaktingen har vi gjort i flere år nå og vi finner det meget praktisk å konsentrere opp slik at vi også får en så effektiv vinterperiode som mulig.

Innmeldingsfrist er som vanlig innen mandag uken før ønsket slakteuke, MEN meld gjerne inn så tidlig som mulig. Av hensyn til salget vil vi ha innmelding pr kategori.

Vi slakter småfe på tirsdager i følgende ukenummer:
🐑Uke 7 – tirsdag 10. februar
🐑Uke 9 – tirsdag 24. februar
🐑Uke 10 – tirsdag 3. mars
🐑Uke 12 – tirsdag 17. mars
🐑Uke 16 – tirsdag 14. april

For storfe – ekstra avtaletillegg kr 3,- pr kg🐂🐄Har du fått med deg at vi nå har tidens høyeste sats for ekstra avtaleti...
16/01/2026

For storfe – ekstra avtaletillegg kr 3,- pr kg🐂🐄

Har du fått med deg at vi nå har tidens høyeste sats for ekstra avtaletillegg?

For det vi får å slakte i perioden frem til mars betaler vi hele kroner 3,- pr kg ekstra.

Innmelding til vårt sentralbord 970 60 970 eller til [email protected] eller via skjema på nettsidene www.slakthuset.no

Adresse

Rosmælen 14
Kvål
7228

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Slakthuset Eidsmo Dullum legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Slakthuset Eidsmo Dullum:

Del