25/12/2023
2023 kort oppsummert😀
Lammesesongen gikk greit, med godt vær. Litt kaldt noen netter, men med varmelamper gikk det seg til. Så kom det ikke en dråpe regn før Juli.. Dette har resultert i noe dårlig tilvekst på lammene, men tross alt bra. Her ble vi reddet av at vi omsider fikk NoFence klavene. Dette fungerte bra, noen læringspunkter tar vi med oss videre🫣 Avlingene ble reddet av at vi fikk vannet på et av jordene våre, Omsland-elva leverte vann nok til vanning på den tørreste tiden! Det var jaggu godt. Så regnet det, det regnet mer enn nok.. Vi fikk berget 2.slåtten, men 3. slåtten uteble, da bonden var litt vel optimistisk for at «Det blir nok bra om ei uke eller to» Det skal sies at «Dammen» her krever tørt vær ei stund før man kan tenke på å komme seg utpå og, det er ikke forenelig med en så våt høst. Et innholdsrikt 2023, med masse læring går mot slutten. Vi har prøvet ut og feilet, men vi har også lykkes med noe! Fortsatt god jul, og et riktig godt nytt år til alle våre følgere🥳🎅