Husan Nordre

Husan Nordre Vi er gründere av strøproduktet Strøsekken. Vi har også saueskinn, garn og hagestein fra egen gård.

Mye en kan gjøre med skinnrester og ull 🐏 Her har jeg trykket på og sydd påskeegg av skinn. Påskekransen er laget av ull...
25/03/2026

Mye en kan gjøre med skinnrester og ull 🐏
Her har jeg trykket på og sydd påskeegg av skinn. Påskekransen er laget av ull fra sauene her, men ikke jeg som laget den 😉
Da er vi straks klar for påske her til gards iallfall🐣🐣🐣


20/02/2026

Ut å kose med gojentene våre idag 🤩😅❤️

12/02/2026

Hatt besøk av denne rovfuglen dag.🦅 Derfor det ikke har vært fugler på fuglemateren de siste dagene kanskje😅? Ser ut som den jakter skjæra, eller er det skjæra som erter hauken tro?

Fnugg ble årets julenisse her til gards🎅😅Ønsker alle en riktig god jul og ett godt nyttår 🎄🎉🎅
24/12/2025

Fnugg ble årets julenisse her til gards🎅😅
Ønsker alle en riktig god jul og ett godt nyttår 🎄🎉🎅

Har levert det jeg har igjen av årets skinnhjerter på bifrost på Os.  Kr 145,- pr stk 🤶🎅 De har også Strøsekker, høyaktu...
18/12/2025

Har levert det jeg har igjen av årets skinnhjerter på bifrost på Os. Kr 145,- pr stk 🤶🎅 De har også Strøsekker, høyaktuelt nå😅 samt skinn og sitteskinn fra våre sauer på Os🐏 Der er også mange andre fine lokale håndverksprodukter og fine julegaver. Åpent imorgen og mandag😉

Nå blir det glatt 😰🤸Jeg tar med Julestrøsekker til Julemarkedet i Dalsbygda i morgen, så kan du strø deg sikkert ut døra...
28/11/2025

Nå blir det glatt 😰🤸Jeg tar med Julestrøsekker til Julemarkedet i Dalsbygda i morgen, så kan du strø deg sikkert ut døra, og unngå knall og fall 😉
Jeg tar selvfølgelig med skinn, sitteskinn skinnhjerter og garn fra egne sauer også🐏Samt litt småstrikk. Håper mange vil ta turen til Dalsbygda imorgen 🥰

Mye fint og lokalt håndverk og produkter på Bifrost kunst-handverk-husflid .Jeg har også mine produkter fra gården vår, ...
19/11/2025

Mye fint og lokalt håndverk og produkter på Bifrost kunst-handverk-husflid .Jeg har også mine produkter fra gården vår, Husan Nordre her😊 Skinn, sitteskinn, puter med bilder av sauene mine på, garn fra egne sauer og Strøsekker. Kanskje det blir lokale julegaver under treet i år?😉

19/10/2025

Nå kommer den kalde, glatte årstiden og vi er klare💪🤸
Vi lager nå pallevis med Strøsekker, så du kan strø deg trygt ut utgangsdøra en kald og glatt vintermorgen❄️

Trenger ditt idrettslag, forening, eller skoleklasse å tjene gode penger, og ønsket ett nyttig og unikt dugnadsprodukt, så trykk gjerne på linken under for mere info😊 Begrenset opplag så førstemann til mølla gjelder😃

https://www.husannordre.no/dugnad

Adresse

Rørosveien 3958
Os
2550

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Husan Nordre legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Husan Nordre:

Del

Type

Om Oss

Julen 1998 flyttet vi til gården Husan Nordre, som ligger i Østerdalen. Min mann er født og oppvokst på Os, selv er jeg oppvokst i Bærum.

Gården har vært i min slekt i noen generasjoner, men det har ikke vært drift her på 30 år. Forfallet var stort, det var ei åpen sprekk i veggen i annen etasje, skoene frøs fast i gulvet i gangen. På det gamle fjøset holdt taket på å knekke på midten. Men vi så potensialet , og etter mye jobb og istandsetning, er dette blitt vårt hjem som vi er blitt svært glad i. På en gård må hele familien hjelpe til. Våre 2 barn har vært med fra de var små, og gården samler familien .

​Allerede året etter at vi flyttet inn, kom de første gammelnorske spælsauene til gards. Dette er den samme sauerasen som vikingene hadde for 1 000 år siden. Siden har vi hatt denne hardføre og trivelige rasen. Sauene går ut og inn som de vil hele året. På sommeren går de høyt til fjells på Rørosvidda. Sauene har mange forskjellige fargenyanser og ekstra lang ull. Dette gjør skinnene meget dekorative over en stol eller som et luksusprodukt på soverommet.

En vakker høstdag gikk jeg og min far over moene ved gården. Han lurer han på hvem som eier sandåren vi går forbi. Jo det er vi, sier jeg. Faren min som er ingeniør i vegvesenet sier at dette er veldig bra sand. Ideen om å etablere et sand og grus uttak tar form. Etter mange runder og søknader fikk vi driftskonsesjon og moene er nå regulert for masseuttak. Sanden og grusen her har ligget i jorden siden istiden, den er naturlig slipt. Det er bare å hente den opp, trenger ingen knusing.