Foodbikers Norway

Foodbikers Norway Vi anmelder gode spisesteder for bikere. Du som oss kjører mye rundt på mc og liker gode pitstops.

En stor glede er å dra tilbake til steder vi har gitt rating. På Aurdalsstua har vi vært et par ganger. Denne gangen som...
27/09/2025

En stor glede er å dra tilbake til steder vi har gitt rating. På Aurdalsstua har vi vært et par ganger. Denne gangen som før, kaffen kommer raskt på bordet, og hun som jobber i restauranten er like kvikk, blid og behagelig oppmerksom som før.

For litt siden viste de bilde av Aurdals Kebab. Vi skjønte fort at dette måtte sjekkes ut, og det har vi gjort i dag. Og dette løfter kebab til helt annet høyere nivå, ja fort helt til topps. Les her: 180 gram strimlet ren indrefilet av storfe, salat, tomater og rødløk med syrlig dressing på, i hjemmelaget brød. Det ble servert med rømmedressing, sterkdressing og pommes frites. Lime isvann å drikke til. Og vaniljeis ned friske bær til dessert.

Vi har inntatt noen stk kebab i årenes løp, men dette her setter en helt annen standard: stor pensjon, ja men det er det alltid på Audalsstua. Men den møre indrefileten, nystekt hjemmelaget brød, synligheten salatdressingen med spenstig salat, skarp krydderdressing og rømme, ja det er noe vi virkelig gir toppscoore. Enkelt, ekte, saftig og nydelig definerte smaker. Vaniljeisen med friske bær bekrefter den røde tråden i måltidet,- ekte, enkelt og høy kvalitet.

Så da var det meste av sesongen over, men her på siden finnes mange gode steder som serverer gode måltider mens vi lengter etter våre.

Og til våren jobber vi med et nytt tilbud her på siden, nemlig SOFTISBAROMETER Det blir spennende å rulle det ut til våren 2026.

Del og lik så mange får oppleve dette nydelige måltidet.

MC-turer sesongen 2025. MC turtips. MC Norge. Gravel Boys Bergen, Norway. Adventure mc Norge. Adventure MC Tours Grustur i øst. NAF MC NAF MC Oslo moto.stine. Diplom-Is Hennig-Olsen Is

Vi har stoppet i vakre Lesja. Der ligger Avdemsbue. Vi bruker sitat fra innehaver Anna Haugstad Avdem når hun startet op...
11/07/2025

Vi har stoppet i vakre Lesja. Der ligger Avdemsbue. Vi bruker sitat fra innehaver Anna Haugstad Avdem når hun startet opp for 10 år siden: «Du veit den butikken du går i når du skal kosa deg i helga, når du treng ei gave eller rett og slett er matlei. Lokalmat med noko attåt, på eit vis». Godt sagt, og vi kvitterer med at det er veldig sant, Avdemsbue er nettopp et slikt herlig sted.

Kaffe: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vi går for god svart kaffe, mørk og god i stor kopp. Her finnes diverse andre kaffevarianter.

Mat meny: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Vi har vært innom dette stedet flere ganger i det siste. Og her er det mye å velge i. Og kjernen i Avdemsbue er Avdem Gardsysteri som er 20 år i år, der de produserer mange gode smaker. De har all grunn til å være stolte. Vi spør Anna hva hun vil framheve fra gårdsysteriet. Hun svarer: «Osten Fjelldronning vi sel mest av, så den er viktig for oss. Den har medaljer frå både World Cheese Awards og NM i ost. Huldreost (den mørke brunosten med einebær, kvann og akevitt) har vi levert til restaurant Noma i København i over ti år. Noma var i fleire år kjend som verdas beste restaurant». Og som ikke det er nok, Anna fortsetter: «Rømme er også eit godt premiert produkt, f. eks. vart den kåra til årets meieriprodukt under Det norske måltid i 2019. Osten Bufast har også medaljer frå både World Cheese Awards og NM i ost, den er ein populær snacks-ost. Upasteurisert rømme er det ikkje så mykje av på markedet, så den skil seg ut frå det meste anna du vanlegvis får tak i.». Den rømma smakte vi, og ja det var som fest i munnen, og langt baki lå den deilige syrlige smaken lenge, helt nydelig.

2 ganger har vi spist Huldrevaffel. Det er sjelden vi opplever en slik fantastisk symfoni av smaker. En hel vaffelplate, en stor kule vaniljeis, godt med multesyltetøy over isen, revet Huldreost over, pyntet med kronblomst. Først et syn for øyet. Men når det kommer i munnen, ja da ble vi målløse. Det er ingen overdrivelse å si at dette er noe av det beste vi har smakt. Blandingen gir rom for alle smakene å være til stede, og midt i, der hilser Huldreosten på deg. Helt nydelig.

Videre grilla kakuskive, stor kakuskive, som en romslig lunsj var det vi startet med. En ting er at porsjonen er romslig, men smaken av lokal spekeskinke, smeltet ost dekket med salat gjorde at vi ville smake på mere. Og ja etterpå, Huldrevaffel, den har dere allerede lest om.

Men kanskje du er mer sulten, ja da kan du glede deg til steinovnspizza med mer lokal skinke, eller andre varianter av tilbehør på pizzaen.

Vi legger til, kanskje mest for de som har levd en stund; Her får dere også egenprodusert pultost.

Miljø/service: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Servicen her er upåklagelig. Vi får blikket til ansatte rett innafor døra. Og videre fører de seg akkurat passe så vi skjønner de bryr seg om oss og bare vil det beste. Første gangen vi var der var det stor trafikk i kafeen. Tross en del stress med å betjene alle kundene var de like blide, og raske med serveringen.

Men Avdemsbue er mye mere, det er jo en butikk også. Der kan du kjøpe med deg ostene selvfølgelig, og ferske bakevarer fra egenbakst, ja for de baker alt selv. Butikken byr på spennende tilbehør til måltidet både av drikke og annet spennende.

Avdemsbue er på mange måter selvforsynt. Men de har behov for varer de ikke produserer selv. Det får de fra Gudbrandsdalsmat som de opplever som veldig god businesspartner.

I sommerhalvåret får Avdemsbue det meste av sine grønnsaker fra Avdem Gardsgrønt, som drives av Anna’s svigerinne. Og du finner selvbetjent utsalg rett utenfor butikken.

Vi er imponert over hva Anna og hennes ansatte har fått til på disse 10 årene. Anna er klar på at uten sine foreldre som ble med på reisen hadde det nok ikke gått. Men nå er de langt over oppstartsperioden, og kan drive stedet til alle kunders store tilfredshet. I denne gode drifta står Annas assistent Marit Holseth som styrer stedet med stødig hånd sammen med Anna. De er 2 hardtarbeidende blide personer. Og med seg har de en stor gjeng like blide ansatte som bærer samme holdninger. Da blir det akkurat så bra som vi her ønsker å dele med dere. Og vi er svake for den vakre dialekta de alle stolt bærer, både i tale og navn på alt det de har på menyen.

Avdemsbue ligger ca. 600 moh vakkert til i Lesja. Et område som er omgitt av nasjonalparker på alle kanter. Og nettopp det har de fått til, utsikten fra kafeen er storslått og vakker opp mot Reinheimen nasjonalpark.

Så det er bare å legge inn Avdemsbue inn på gps’n, Huldrevaffel og alt det andre venter!

MC-turer sesongen 2025 MC turtips. Adventure mc Norge Senior MC Norge avd Øst NAF MC Oslo Cats on Wheels Grustur i øst Gravel Boys Bergen, Norway. MOTORRAD- BIKER ON FACEBOOK

Da er vi endelig på veien igjen. Nå, perlen Fiskerfruen Sirevåg, helt ut ved havet på kaia i Sirevåg i Rogaland.Vi start...
04/07/2025

Da er vi endelig på veien igjen. Nå, perlen Fiskerfruen Sirevåg, helt ut ved havet på kaia i Sirevåg i Rogaland.

Vi starter med et sitat fra deres hjemmeside: «God mat gir styrke, kroppen får ro, fra jordens farger spirer helse og tro. En tallerken med balanse, en smakfull symfoni, i maten bor gleden, og lykken blir fri».

Kaffe: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kaffen står rett innafor døra, og venter på deg.

Mat meny:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Her er det selvfølgelig sjømat som gjelder. Og i diskene ligger det metervis med deilig fristende delikatesser.

Det mye som frister, både ferskvare å ta med hjem og deilige retter å spise på stedet. Vi er sultne.

Vi gikk for Fish and chips som det er sjeldent vi kan få av god kvalitet her i landet. Tallerken kommer på bordet. Et stort stykke frityrstekt kveite, frisk dagsfersk salat med spenst, god porsjon hjemmelaget sprøstekt pommes frites, stor båt sitron, og tartarsaus. Fra før er kveite en stor favoritt. Denne vi fikk var perfekt stekt, med et forsiktig press med gaffelen glir stykke fra hverandre. Og det smaker skikkelig godt og touch’n av sitronen vi klemte ut gjør dette til en fest. Like godt smaker den hjemmelagede pommes frites, sprø og med litt betimelig salt på. Salaten var spenstig og sprø slik ferskplukket salat skal være. Prikken over som gjør dette til et deilig måltid er tartarsausen med persille på toppen. Men festmåltidet var ikke helt over. Vi måtte jo ha dessert.

Softis i vaffelbeger, med sjokoladesaus og gelefisker. Softis er alltid godt, og ofte bikeres favoritt. Denne var fast, rund og god smaken. Vi falt for gelefiskene som et artig tilbehør, for det er jo fisk vi kommer for og da må de jo være med også i desserten.

Miljø/service: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Først beliggenhet, 15 meter fra kaia, et nytt bygg i klassisk pen stil som passer naturlig inn på kaia.

Fiskermannen har kvote, så da tenkte fruen og mannen at, han fisker og hun tilbereder og selger sjømat. En god spennende ide, men ingen ide for pyser. 7. september sist høst åpnet de i nytt fint bygg, og etter hva vi kan forstå har det blitt en stor suksess. Kjernen i det er selvfølgelig god fersk kvalitet, men vi vil bemerke miljøet de byr på. Vi merket at vi hadde betjeningens oppmerksomhet i øyeblikket vi gikk inn og helt til vi gikk. Vennlig og effektive med et passende smil og liten kommentar fra betjeningen hver gang vi var i kontakt.

Men hvor kommer dette fra, denne ekte gode grunnholdningen både i holdning og i det de serverer. Når vi fikk snakket med fiskerfruen skjønte vi umiddelbart at hun bærer en ekte og levende holdning som servicegiver. Ei blid, lattermild dame fra nord, like mye som hun er en seriøs bedriftsleder. Hun er opptatt av kvalitet og at alle gjester skal oppleve matglede. Med seg i administrasjonen har hun økonomiansvarlig Jakubina som holder orden. Fiskermannen var på havet når vi var der.

Bak alt dette bærer både fiskerfruen og fiskermannen en stolt arv fra sine forfedre ved å jobbe med sjømat. Fiskerfruen forteller at hun bærer en spesiell inspirasjon fra fiskermannens farmor.
De har ønsket å skape nytt liv i et ellers dødt fiskevær hvor alle gjester skal føle seg hjemme. Vi kan si at det har de klart med g***s. De er i ferd med å utvide lokalene, og har vokst raskt til nå 30 ansatte.

Vi kommer absolutt til å dra tilbake når vi er i distriktet.
Så det er bare å glede seg til dere legger turen innom denne perlen av et sted. God tur og god appetitt.

I det vi reiser legger fiskefruen til: «velkommen til vårt utsalg, hvor havets beste råvarer møter kjærlighet til matlaging».

MC-turer sesongen 2025 Adventure mc Norge MC Norge Grustur i øst Gravel Boys Bergen, Norway. Senior MC Norge MC turtips. MOTORRAD- BIKER ON FACEBOOK Cats on Wheels NAF MC Oslo NAF MC

Ny vellykket tur gjennomført.Vi kjører oppover mot Valdres, midt i vakre innlands-Norge i Nord-Aurdal kommune. Der ligge...
12/07/2024

Ny vellykket tur gjennomført.

Vi kjører oppover mot Valdres, midt i vakre innlands-Norge i Nord-Aurdal kommune. Der ligger Aurdalsstua familierestaurant, nok en perle av et sted. Vi har kjørt forbi her mange ganger, men denne gangen stopper vi. Ja vi har også hatt dette stedet på vår liste en god stund.

RATING.

Kaffe:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kaffen treffer godt, mørk og varm.

Mat/meny:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Sultne trengte vi et skikkelig måltid.

Vi bestilte kremet fiskesuppe (med laks, torsk og reker med brød og en grillet halv sitron) og en Aurdalburger (180g norsk storfe burger med chipotlemayo, salat, stekt sopp og rødløk, cheddar og bacon, toppet med peppersaus, serveres med pommes frites, løkringer og hvitløksdressing).

Når fiskesuppa kom, ja som fiskesuppeelskere skulle dette bli et vakkert øyeblikk som opptrer sjeldent. Veldig stor porsjon med mange store biter av både laks, torsk og reker, og ved siden av delikat dandert med varm toast og stekt sitron som gav en super touch i suppa. Følelsen av stor glede mens ganen ropte på mere fiskesuppe mens ettersmaken ligger lenge i munnen. Dette var sjeldent godt, virkelig. Og med denne store deilige porsjonen kremet fiskesuppe gikk det noen tanker til Aurdalburgeren vi hadde bestilt. Hadde vi tatt litt «vann over hodet»?

Burgeren kom. Og også her, veldig romslig stor porsjon. Pent dandert, nydelig saftig akkurat passe stekt burgerkjøtt med veldig god smak og aroma. Crispy store løkringer på toppen av burgeren, pommes frites med hvitløksdressing og chipottermayo, ja lykke ved bordet vil vi påstå at det ble.

Dessert, nei det ble det ikke plass til. Og vi har vel aldri opplevd før å ikke ha plass til dessert. Vi er virkelig imponert over hva dette kjøkkenet får til. Og det er viktig å legge til at det er både pizza og andre middagsretter på menyen. Tusen takk for et nydelig måltid!

Miljø/service:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Aurdalsstua ligger langs veien noen kilometer sør for Fagernes. Her kan du parkere bike’n rett på utsida, og er det fint vær og du sitter ute har du oversikt over bike’n.

Vi kommer inn og blir raskt lagt merke til. Og her også, lynrask service med et smil. Og vi kunne legge merke til at hun som var vår servitør hadde oss i øyekroken hele tiden, og med et smil ved bordet vårt. Ja vi følte oss veldig velkommen, og vi la ikke skjul på at vi var svært begeistret over den gode maten vi fikk.

Vi vet også at Aurdalsstua jobber hardt for nettopp å kunne servere pene retter med gode smaker og oppnå gode kunderelasjoner og fornøyde gjester, ved enhver anledning. Det lykkes de definitivt med med oss kan vi melde.

Det kan jo hende at du er litt travel på veien til/fra hytta eller lignende. Ja da bare ringer du Aurdalsstua i forkant så kan du ta med den deilige maten «i farta» med takeaway når du kjører forbi. Ja kanskje du også har invitert mange gjester på hytta di? Ja da er catering innen rekkevidde her. Stedet har også skjenkerett, så dersom du har med deg sjåfør kan dette virkelig bli en festaften for deg.

Aurdalsstua har fokus på hyggelig atmosfære i en barnevennlig restaurant med lekekrok for de minste.

Vi kjører ofte oppover denne veien, og det blir klart et sted vi må stoppe framover. Vi har allerede planlagt ny luftetur med bike’n, og da bare for å spise middag og så reise hjem igjen. Ja og da blir vi nødt å teste dessertmenyen også. Det blir en fin dagstur vi gleder oss til.

Med så mye delikat god mat med nydelig smaker og ekte personlig service, er det en stor glede å gi dette stedet vår beste anbefaling! Og et slikt supert sted som står fram med en kledelig beskjedenhet fortjener kø ved døra. Ja for de har virkelig noe være stolt av gjennom de deilige retter de byr på og den hjemmekoselige atmosfæren.

God tur!

Så følg siden, lik og del innlegget så det når skikkelig godt ut og mange får lyst til å besøke dette stedet.
Swedish Choppers Senior MC Norge Grustur i øst Gravel Boys Bergen, Norway. Cats on Wheels

Dette har vi gledet oss til. Vi har vært ved kysten i Telemark, Langesund. Der ligger det en perle av et sted, Papas Res...
05/07/2024

Dette har vi gledet oss til. Vi har vært ved kysten i Telemark, Langesund. Der ligger det en perle av et sted, Papas Restaurant.

RATING:

Kaffe: ⭐⭐⭐⭐⭐
Kaffen kom raskt, mørk, varm og med påfyll uten at vi spurte. Det liker vi.

Mat/meny:⭐⭐⭐⭐⭐
Vi har lenge gjennom renomme antatt at dette stedet har mye spennende å by på. Og da først og fremst som et ekte pizzasted med sterke referanser til Italia. Dette er da et renomme men en klar sannhet. Pizzamenyen er stor, spennende, variert, ekte og svært smakfull kan vi melde. Med råvarer av beste merke har vi forstått. Og vi kunne kjenne den distinkte lukten fra pizzaovnen når vi gikk inn i lokalet, det skaper stemning. Ja for her er det selvfølgelig ekte steinovn som fyres med ved, og den leverer 320 grader. Og for at dette skal bli helt perfekt er det selvfølgelig en dedikert person med stolte italienske gener som håndterer den vedfyrte pizzaovnen. For den som elsker original pizza kan dette stedet fort bli et favorittsted. Vi har vært her en gang før. Da bestilte vi tre forskjellige pizza fra menyen så vi fikk smake på flere. Det ble en suksess som vi anbefaler du også gjør.

Men det er jo mye mer på menyen. Vi velger fra pastamenyen. Mørbradbiff gorgonzola på en seng av pasta med nystekt pitabrød. Ved første øyekast, stor porsjon. Mørbrad mør som gjør den til å bare glid fra hverandre i ganen. Og en herlig dominant smak av gorgonzola ruller innover ganen, og du tar deg i å smile bredt mens du spiser, ja litt sånn gla'rørt. Det blir jo nesten som en dessert når smakene river akkurat passe. Helt herlig, og vi mener retten seiler opp som en stor favoritt.

Men vi må ha dessert. Vi tok imot anbefalingen vi fikk, nystekt eple- og pæreterte med vaniljeis. Og når desserten kom kommenterte vi den pene pynten, en liten rekke ferske rips som laget fin kontrast i fargene, og smak. Vår servitør, repliserte stolt med et godt smil «ja den plukket jeg fra min egen hage i dag tidlig». Vi smelter jo av glede ved sånne detaljer, ekte detaljer. Og det gjentar seg her som for det vi smakte på denne kvelden, vi kunne gjerne spist en dessertporsjon til. Terten kom rett fra ovnen, mens vi så at isen pent kapitulerte overfor varmen fra terten. Nydelig ble det!

Miljø/service:⭐⭐⭐⭐⭐
Miljø og service smelter sammen på dette stedet. Det fordi vi opplever at det er hvordan denne familien driver dette stedet som er mye av suksessen. Ja fordi det er en familie som driver dette stedet, et par med deres datter, og de italienske genene ved pizzaovnen og noen ansatte. De har drevet siste 20 år. Stedet har sesongdrift og åpent fra slutten av april til midt i september. Stedet er travelt, men driverne er blide og imponerende oppmerksomme. Vi har vel ikke opplevd maken til rask respons og maten kom imponerende raskt. Det var husfrua som hadde vårt bord, blid og kvikk. Og hun tok seg tid til korte samtaler ved bordet selv om hun nok hadde mange oppgaver ventende.

Bak dette stedet framhever driverne en sentral leverandør, nemlig Oluf Lorentzen. Og vi antar at det er derfra den nydelige italienske skinken de bruker til pizza’n kommer fra.

Stedet ligger vakkert til på et lite torv 50 meter fra brygga i Langesund. Arkitekturen på dette stedet er klassisk pent og det glir fint inn i miljøet på torvet. Her kan du også sitte på uteserveringen og nyte måltidet.

Konklusjon: vi har allerede planlagt nytt besøk hit, og det synes vi du også skal. Og har du ikke vært der før, ja da er det på tide. Men lurt å bestille bord da dette er et populært sted. Og er du altfor travel til å sitte ned, ja da tilbyr de takeaway til deg.
Tusen takk til Papas Restaurant, vi sees snart.

Følg siden, lik og del så mange får sjansen til å besøke dette supre stedet😎!

Motorsykkelsiden MC-turer sesongen 2024 Adventure mc Norge MC turtips. NAF MC Senior MC Norge Grustur i øst Gravel Boys Bergen, Norway. MOTORRAD- BIKER ON FACEBOOK Motorrad Freunde Deutschland Swedish Choppers Cats on Wheels

Vi er på veien igjen, ute på nye tokt. Og nye anmeldelser er rett rundt hjørnet!Som oppvarming har vi vært innom Hotell ...
02/07/2024

Vi er på veien igjen, ute på nye tokt. Og nye anmeldelser er rett rundt hjørnet!

Som oppvarming har vi vært innom Hotell Jæren igjen, hvor vi brukte det som basecamp i 3 dager mens vi frydet oss med fantastiske veier i området (Se anmeldelse fra 2022 her på siden).

Daglig leder Mette Vigre (til høyre) og hotellsjef Else Strøm Larsen (til venstre) imponerer stort hvor de nå har løftet stedet til nye høyder. September 2023 åpnet de en ny, moderne og spennende fløy (nytt bygg). Her finnes både suiter i flere størrelser, og romslige rom med sitt eget tema linket til kjente og mindre kjente personer fra området. Vi fikk selvfølgelig rom i den nye fløyen, stor stas. Og som bildene viser, joda her får du tilgang til romslig garasje også. Vi har vel aldri vært på et hotell hvor alt er så gjennomført i farger, stil, med varme og smarte løsninger som her. Moderne, stilsikkert og som de har som sitt slagord, "Velkommen heim".

Vi setter stor pris på og unner alle andre atmosfæren, service'n, kvaliteten og den personlig touch som disse byr på. Og ja, vi kommer plutselig tilbake😎.

MC-turer sesongen 2024 MC turtips. Adventure MC Tours Adventure mc Norge Senior MC Norge Gravel Boys Bergen, Norway. Grustur i øst Swedish Choppers MOTORRAD- BIKER ON FACEBOOK

Adresse

Nygårdsidå 23
Sirevåg
4364

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Foodbikers Norway legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del