10/05/2026
Städat lagården och möblerat om lite grupper
Från och med idag går följande rasrent:
🧡Bielefelder
🤎Maran
💚Silverudds Blå
Kan med andra ord börja samla ägg om fyra veckor.
Och som vanligt: Snuskigt billiga ägg för den som vill provkläcka innan jag själv gjort det 😁
Om allt går vägen kommer det även finnas Creme Legbar framöver, men de kläcktes nu i veckan, så där tar det betydligt längre tid än fyra veckor innan jag kan börja samla 🙃
Fantastiskt bra bilder blev det 🤣 Borde tagits utomhus 🌲🌴
Tur att iallafall tupparna kunde tänka sig att vara med på bild.
Inga HagaHemmans Himpavimpa planerade. Ni vet, ska inte kläcka blandraser 😉😆