26/04/2026
A pain in the ass or Guardian angels!?
Har idag fått skriftligt klagomål i gårdsbutiken angående mina aggressiva gäss. Jag förstår er frustration över att det går 3 sura gäss här ute på gården. Men vill bara förklara varför med detta inlägg....
Förutom att göra livet surt för alla som besöker bla gårdsbutiken så har de en stark avrådande effekt på rovdjursbesök, tex när räven kommer o tar hönsen som dagtid går helt fritt på gården.
Gässen är aggressiva även mot rovdjuren, inte bara besökare till gården.😀
Så nej, jag kommer inte att låsa in hönsens vakter, såsom önskades i klagomålet. Om alltför många höns blir rovdjursmat så blir det inga ägg i gårdsbutiken, allt hör ihop❣️