03/06/2026
Man lär sig genom att odla.
Inte genom att läsa allt först eller vänta tills man “kan tillräckligt”.
Utan genom att prova.
Genom plantor som växer.
Och plantor som inte gör det.
Jag tror många underskattar hur mycket erfarenhet som faktiskt sitter i händerna efter ett tag.
Man börjar se saker tidigare.
Känna skillnad i jord.
Förstå plantor på ett annat sätt.
Och det kommer bara med tid.
Det viktiga är egentligen inte att göra allt rätt.
Det viktiga är att fortsätta.
Vad har odling lärt dig?