Rum&Rätter

Rum&Rätter Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från Rum&Rätter, Mat och dryck, Kyrkogatan 12, Mora.

28/12/2025

25/12/2025

18/12/2025

Wallenbergare från Carolines på jobbet ikväll.Pulvermos – ok att äta, men inte njutbart. Biffen kompakt, smakade som fry...
17/12/2025

Wallenbergare från Carolines på jobbet ikväll.

Pulvermos – ok att äta, men inte njutbart. Biffen kompakt, smakade som fryst matlåda. Hade velat ha riktig potatis i moset och luftigare biff.

Höjdpunkterna: ärtorna och smöret, haha.

Köper igen? Nej, inte värt pengarna.

Betyg: 2,5/5

Igår kväll så testade jag på en sådan här plastkorv med köttfärssås och spagetti från Lecura.Jag skulle inte påstå att d...
16/12/2025

Igår kväll så testade jag på en sådan här plastkorv med köttfärssås och spagetti från Lecura.

Jag skulle inte påstå att den smakar som en hemmagjord precis och den var rätt dåligt kryddad men den hade ändå en bra smak, dock så blev det klart bättre med lite ketchup till.

Pluset var att den var rätt så balanserad i köttfärssås kontra spagetti så man får med lika mycket av varje i samma tugga, dock alldeles för lite av själva köttfärsen enligt mitt tycke.

Så med det sagt, mer köttfärs & bättre kryddning så hade det varit riktigt bra 👌

Betyg: 3.3 av 5

14/12/2025

Köpte en Picadeli sallad idag till lunchen på jobbet. Jag tog chilipasta, ägg, Mozarella, ost, avokado, gurka, blandsallad och blandade kål samt toppat med spanish corn.

Allt var riktigt färskt och bra förutom gurkan som var som om den blivit fryst en stund och sedan upptinad.

Men i det stora hela så var det gott och jag är klart nöjd över lunchen.

Betyg: 4 av 5

Köpte en Picadeli sallad idag till lunchen på jobbet. Jag tog chilipasta, ägg, Mozarella, ost, avokado, gurka, blandsall...
14/12/2025

Köpte en Picadeli sallad idag till lunchen på jobbet. Jag tog chilipasta, ägg, Mozarella, ost, avokado, gurka, blandsallad och blandade kål samt toppat med spanish corn.

Allt var riktigt färskt och bra förutom gurkan som var som om den blivit fryst en stund och sedan upptinad.

Men i det stora hela så var det gott och jag är klart nöjd över lunchen.

Betyg: 4 av 5

13/12/2025

Mat och hotell recensent samt matlagning i hemmet.

Något för dig som gillar mat, både på restaurang och att laga mat själv.

Kom in på min sida och följ, gilla och dela samt lämna gärna en kommentar.

#

Var ute på julmåltid med jobbet i år där vi hoppade över det klassiska julbordet och i stället fick välja mellan tre men...
13/12/2025

Var ute på julmåltid med jobbet i år där vi hoppade över det klassiska julbordet och i stället fick välja mellan tre menyer, alla med en förrätt och en varmrätt.
Besöket var på restaurangen på Mora Hotell, i Mora kommun.
Jag valde följande:

Förrätt:
Kräftskagen på toast med citron och picklad rödlök

Varmrätt:
Ankbröst med morotspuré smaksatt med chili och ingefära, blandade betor, rödvinssås och citronaioli

------------------------------------------------------------------------------------

Förrätten hade en riktigt fin smak och var generöst fylld med kräftstjärtar i skagenröran. Brödet var bra rostat, men det var lite för lite bröd i förhållande till mängden röra. Den picklade rödlöken var nästan obefintlig – en liten bit, inte större än toppen på en tumme. Jag misstänker även att det fanns någon form av ärtsås på tallriken som inte stod med i menyn.
Trots bristen på tillbehör var förrätten i det stora hela riktigt bra.
Betyg: 3,7 av 5

Varmrätten var tyvärr en stor besvikelse. Köttet var torrt och saknade både salt och kryddning, och smakade ärligt talat som en dåligt tillagad fläskfilé. Morotspurén var blaskig och smaklös. Citronaiolin passade enligt mig inte ihop med något på tallriken, och rödvinssåsen bestod av ungefär en tesked sky som inte ens smakade rödvinssås.
Betyg: 1,4 av 5

Själva matsalen är däremot väldigt fin, rymlig och med en trevlig bar direkt innanför entrén.
Betyg: 4 av 5

Bemötandet var okej men inget utöver det vanliga. Ingen frågade heller om maten smakade bra eller om allt var till belåtenhet.
Betyg: 3 av 5

Adress

Kyrkogatan 12
Mora
792 30

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Rum&Rätter postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Rum&Rätter:

Dela