18/10/2024
Hej
Tänkte skriva något klurigt och fredagsroligt.
Men det är faktiskt så att när vi gör saker så dyker det upp historier som är roliga att berätta.
Men då köttet ska säljas då finns det inget mer att säga än att nu finns det snart kött igen.
Då är det som att historierna redan är berättade och nu ska det bara basunerar ut att det är dags att fylla frysarna. Om ni inte redan gjort det.
Lite kommer det ändå.
Varje år har vi varit lite rädda.
I år har vi fler djur att slakta så nu får vi nog lite över som vi måste tvinga på någon stackare med en massa inlägg och annonser.
Så har vi tänkt i 10 år nu ungefär.
Men det har aldrig blivit så.
Det har tagit slt och vi har önskat att vi haft fler och ibland funderat hur man kan få det att gå fortare.
Vi har dock fått för oss att det går inte fort att bygga något stabilt.
Så det har fått tagit slt och man får snällt vänta till nästa tillfälle.
Nu är ett sådant tillfälle.
Ett litet fönster på glänt, sedan stänger vi det över vintern, för att sedan glänta på det igen när solen börjar kika fram.
Så är du inte en av dem som redan köpt eller bokat, passa på nu.
Vi kommer att ha kött klart för leverans vecka 45.
Och jag tror vi är ganska bra på att trixa till det med leveranser så var inte rädd att beställa även om du tycks bo avsides.
Vi levererar till så avsides platser som: Höör, Örebro, Trollhättan, Umeå, Östersund, Västernorrland.
Ja ni hör ju!
Det vi erbjuder denna gång är
Liten nötlåda 10 kg 225 kr/kg
Stor nötlåda 20 kg 215 kr/kg
Kanske färs, oftast kö 10kg 175 kr/kg
Frakt tillkommer och diskuteras i varje enskilt fall.
Gå in på norrbete.se/kop och gör din beställning och läs lite mer om innehållet i lådorna.
Nu ska jag ta på mig vadarbyxorna och plocka in lite stängsel.
Nej så mycket har det inte regnat men vi har en hel del stängsel som går ut i olika sjöar och vinterbadet har inte riktigt kommit igång än.