23/05/2026
Mord och vin.
Har man en kväll över så är ju ett mordmysterium från .se ett fantastiskt sätt att fördriva den på. Några timmars mord och vin är en kväll helt i min smak.
Eftersom det är kul med tematiskt tema så drack vi G.W:s röda förra gången. Ikväll blev det The Butcher, Österrikisk Pinot Noir från
För 169:- är det inget att önska livet ur någon för.
Det är lätt, syrligt och bärigt med tomer av jordgubbar och körsbär. Perfekt för när man bara vill ha ett glas rött utan att fundera över vad som passar till. Enkelt, juicigt och utan krusiduller. När man har en komplicerad mordgåta framför sig är väl ett vin man inte behöver fundera över så mycket helt perfekt?!
Har inga mord begåtts i grannskapet kan det också funka till grillad kyckling med örter eller varför inte en bit lax med dillslungad potatis!
Hoppas ni alla där ute är vid liv, så ni kan lösa ett mord från .se och drick gott vin!
Skål!
169:-
7052101