Fjällfil är en extra god och krämig fil från Norrland helt utan aromer som ger en karaktäristisk, lite kittlande känsla på tungan när man äter den. Om du har en produkt du vill reklamera kan du kontakta oss via 020-22 29 99 eller via [email protected]
Vi vill uppmana er att hålla en god ton på den här officiella Facebook-sidan för Fjällfil, för att den ska fortsätta vara en trevlig och insp
irerande plats för alla att besöka. Vi tolererar inte spam, eller marknadsföring av andra verksamheter, inte heller kränkande, rasistiska, sexistiska, hatiska kommentarer som anses stötande. Vi tolererar heller inte felaktig fakta om Verum eller Norrmejeriers verksamhet. Ovårdat språk undanbedes. Om något av ovan förekommer finns risk att kommentarerna raderas. Vi följer också Facebooks allmänna regler som ni kan hitta här:
https://www.facebook.com/legal/terms
Vi finns här helgfria vardagar mellan 9 och 17 och försöker alltid besvara era frågor inom 24 timmar.
----
Mer om Fjällfil:
Sedan generationer har Fjällfil framställts på de norrländska fäbodvallarna genom att mjölken från fjällkorna syrades med sin naturliga fetthalt. Det gav en filmjölk med härligt krämig konsistens och en lätt syrlig, lite spritsig smak.
1992 väcktes traditionen vid liv igen när dåvarande NNP, från mejeriet i Östersund, lanserade Fjällfil på den svenska marknaden. Genom att förpacka filmjölken i lufttät förpackning kunde syraprocessen fortsätta, vilket gör att den kittlande, champagneliknande känslan på tungan bevaras. Fjällfil mottogs mycket väl och blev under de följande åren en av Sveriges största filfavoriter. 2003 lanserades Fjällyoghurt, tillverkad enligt samma tradition i både naturell smak och ett antal rena, fräscha bärsmaker. I maj 2012 övertogs Fjällfil och Fjällyoghurt av Norrmejerier. Vi vill påstå att denna unika fil och utsökta yoghurt inte kunde hamnat i bättre händer, eftersom vi inser att vi inte bara förvaltar förstklassiga produkter utan också fått äran att bevara och vårda en omistlig tradition. Men det ställer givetvis krav på oss. Vi har många förväntningar att leva upp till för att du ska fortsätta att hålla Fjällfil och Fjällyoghurt varmt om hjärtat. Det ska smaka och upplevas som det alltid gjort. Vi vet det. Och vi tänker inte göra dig besviken.